Szezonalizás tematikák szerint – oktatási, iskolai tartalmak
2019. december 18.
Immáron ismétlődő témaként, negyedévente találkozhatnak Olvasóink a szezonalitás mentén csoportosított oldalbemutatóinkkal, melyekben 2-2 prémium portfóliótagunk kapcsán sorolunk fel megdönthetetlen érveket a médiatervezés mellett (korábbi bejegyzéseink a cikk alján, valamint növekvő időrendben itt, itt, és itt olvashatók).
Szezonzáró témakörként visszatekintünk az Alma Materben töltött éveinkre és elgondolkoztunk, hogy milyen jó volt (vagy épp jó lett volna), ha az alábbi tartalmakkal már közeli viszonyt ápolunk, rengeteg hasznos, és könnyen elérhető tanulmányi segítséggel felvértezve magunkat. Lássuk tehát, hogy honnan készüljünk fel vizsgákra, dolgozatokra: tanulmányi híreink következnek!
2008 óta aktív a középiskolai tanulmányokat segítő tartalomszolgáltató, amelyen megtalálható minden, ami a sikeres érettségitételhez csak szükséges: korábbi tételek tantárgyak szerinti csoportosításban, érettségivel kapcsolatos hírek, gyakorló feladatsorok; továbbá az oldal rendelkezik tanárkereső és pontszámító funkcióval is, emellett pedig sorstársainkat is tudjuk segíteni, tételek beküldésével. Ajánlott tartalom minden olyan hirdető Partnerünk számára, akik kimondottan a fiatalabb célcsoportokat szeretnének elérni, emellett iskolakezdő, iskolazáró, vagy ifjúsági- és fesztiválprogramokkal foglalkozó Ügyfeleinknek is kiváló választás lehet.
Az oldal felületei megvásárolhatók mind teljesítményalapon, mind pedig banneres fix/időalapon (970x250, 300x600, 640x360) akár rich media formátumokkal is (a lehetőségek között az Infinety Showroom-ban tudnak válogatni), mindemellett PR cikk megjelenési lehetőség is adott, amely a tartalommarketing iránt érdeklődő Hirdetők számára lehet különösen releváns.
Az oldal forgalmának 89,43%-a érkezik keresőszolgáltatásokból a Similarweb adatai alapján, míg a fennmaradó bő 10% nagyját is a direkt látogatók teszik ki (8,7%), a maradék pedig social vagy email-es forrásokból származik. Eszközszinten a látogatók 53%-a érkezik mobilról, 4%-uk tabletről, a fennmaradó 43% pedig desktopról éri el az oldal tartalmait az elmúlt 6 hónap Gemius adatai alapján.
A szezonális forgalmi adatok mentén pedig ugyan nem nagy meglepetés, de a legmagasabb elérést az érettségi vizsgák alatt, május hónapban bonyolítja le az oldal: idén ez 188.719 egyedi látogatót (UV-t), 861.106 oldalletöltést (PI-t) és 385.376 látogatást (Visits) jelentett. Mindezek mellett 3 fontos információt szeretnénk még kiemelni az oldallal kapcsolatban:
• Júniusban az egyedi látogatószám szám ugyan a 2/3-ára esik vissza, viszont a forgalmi mutatók ezt nem követik arányosan, illetve az oldalon eltöltött idő is megnövekszik a korábbi hónapokhoz képest (a júniusban eltöltött összes idő az egyedi felhasználók által több, mint 5 évet tesz ki – míg a korábbi hónapok átlaga 3-4 év között van).
• Iskolaidőn kívül (július-augusztus) értelemszerűen kisebb forgalom várható az oldalon, azonban ez a minőségi mutatókon semmit sem változtat.
• Érdemes nem csak a májusi érettségi környékén számolni az oldallal, hanem már év elején is, hiszen a 2. legforgalmasabb időszakként 2019 januárjában 174.100 UV-t regisztrált az oldal. Ez köszönhető részben annak, hogy sok középiskolában a próbaérettségiket ekkor írhatják meg az arra jelentkező diákok, akik innen (is) készülhetnek, illetve a szeptemberben induló egyetemi képzésekre ugyan február közepéig lehet jelentkezni, de az ezzel kapcsolatos pontszámítás, tantárgyak és követelmények miatt is sokan keresik fel az oldalt.
Az oldal indulását 2000-re datáljuk, ekkor született meg egy olyan „közösségi” felület, ahol nagyrészt egyetemi tantárgyakhoz, illetve nyelvvizsga felkészüléshez találhatunk (és tölthetünk fel) végtelen mennyiségű oktatóanyagot, gyakorló feladatokat, kidolgozott esszéket, gyűjtőnéven „doksit”. A kör azonban így még nem teljes, hiszen középiskolai anyagokat, módszertani-, életrajzi-, ismeretterjesztő leírásokat egyaránt találhatunk az oldalon, hogy a lehető legtöbb tanuló/érdeklődő számára nyújtson segítséget, legyen az konkrét tantárgy, érettségi, zh, szigorlat, záróvizsga, vagy egyszerűen csak tudásbővítés. Célcsoport tekintetében – az erettsegi.com-hoz képest –, így egy fokkal nagyobb merítésre van lehetőség, hiszen a korosztály kibővül, és egyúttal erősen koncentrálódik is a jellemzően 18-25 év közötti felhasználókra.
Az oldal megjelenés idő-alapon (time-based) vásárolható, viszont elérhető banneres formátum (970x250, 300x250), PR cikk megjelenés – külön szöveges kiemeléssel –, illetve hírlevélbe is be lehet kerülni (jelenleg 13.400 címzettet számlál a levelezőlista).
Forgalmi adatokat tekintve a látogatók 80,54%-a keresőből érkezik, 15,11% direkt látogató, míg a fennmaradó bő 4%-on social, email és egyéb hivatkozások osztoznak a Similarweb szerint. Eszközök szintjén Gemius alapján pedig 51% desktop, 45% mobil és 4% tablet a forgalomforrás 2019 januárja óta.
A bűvös látogatói számok pedig: a legforgalmasabb hónapnak a januárt kiálthatjuk ki, 2019. első havában ez 170.839 egyedi látogatót (UV-t), 498.708 oldalletöltést (PI-t) és 269.430 látogatást (Visits) jelentett. Ennek oka, hogy a vizsgaidőszak miatt nagyobb intenzitással látogatják az oldalt a felhasználók. A tavaszi időszak sem sokkal alacsonyabb, itt átlagosan 160.000 UV és 400.000 PI a forgalom, egészen májusig. Az erettsegi.com-hoz hasonlóan nyárra itt is visszább esikt a forgalom, szeptember-október magasságában kezd újraéledni és novembertől ismét tetőzik.
Amennyiben bemutatott oldalaink bármelyike felkeltette digitális kommunikációs céllal rendelkező olvasóink érdeklődését, várjuk szíves megkeresésüket a sales@infinety.hu címen! Amennyiben pedig tartalmával a hazai piac egyik vezető, független médiaportfóliójához szeretne csatlakozni, kérjük vegye fel a kapcsolatot kollegánkkal a portfolio@infinety.hu e-mail címen!
*A cikkben felhasznált adatok forrása: Gemius - DKT 2018/2019