Helymeghatározás alapú kampányok az Infinety-nél

2018. július 9.

Az eredményes kampány érdekében egy hirdető számos targetálási opció közül választhat, melyek mind elősegíthetik a kampánymutatók javulását. A geotargetálás is azon lehetőségek egyike, melyek alkalmazásával még hatékonyabban lehet megszólítani a potenciális vásárlókat. Különösen értékesek lehetnek azok a lokációs adatok, melyek egy okostelefon tulajdonosának tartózkodási helyéről árulkodnak. Bejegyzésünkben a helymeghatározás-alapú mobilhirdetések témáját járjuk körül.

Mi az a helymeghatározás-alapú hirdetés?

A mobilkészülékek helymeghatározási információit felhasználva a hirdetőknek lehetőségük van lokáció-alapú hirdetésekkel célozni a potenciális vásárlóikat. Ez a hirdetési mód a targetálási lehetőségek egyike, amely a user tartózkodási helyéről kapott adatokra épít. Ma már az okostelefonnal rendelkező internetezők jelentős része engedélyezi különböző applikációknak, hogy az alkalmazás a készülék földrajzi helyzetére vonatkozó adatokhoz férjen hozzá. Ezeket az adatokat felhasználva a hirdetők be tudják célozni azokat a mobilfelhasználókat, akik éppen egy adott üzlet, étterem vagy áruház közelében tartózkodnak.

A helymeghatározás-alapú mobilhirdetések erényei közé sorolandó a személyre szabhatóságuk, ami elősegíti azt, hogy a hirdetés felkeltse a felhasználó érdeklődését. Ha az okostelefonján böngésző user a földrajzi helyzetéhez képest releváns hirdetéssel találkozik, nagyobb eséllyel figyel fel az adott hirdetésre, mintha egy olyan reklám jönne szembe vele, ami egy számára elérhetetlen terméket ajánlana fel. Gondoljunk csak bele, egy eldugott tengerparti városkában nyaraló user például nem valószínű, hogy megszólítva érzi magát egy olyan üzlet hirdetését látva, ami több tíz kilométeres távolságra van tőle.

Említésre méltó az a gyorsaság és időszerűség is, ami a helymeghatározás-alapú mobilhirdetéseket jellemzi. A felhasználó mobilkészülékének helyadatai valós időben, azonnal elérhetővé válnak a hirdető számára, akinek ezáltal lehetősége nyílik a lehető legjobb pillanatban megcélozni a usert.

Kinek érdemes így hirdetni?

Lényegében bármely olyan vállalkozás számára előnyös lehet a helymeghatározás-alapú mobilhirdetés, amelynek földrajzi helyzete fizikailag meghatározható. A felhasználók helyadataira épülő mobilhirdetések lényege, hogy attól függően jelennek meg, hogy a felhasználó éppen hol tartózkodik. A felhasználó tartózkodási helye pedig általában fontos információként szolgálhat az éttermek, áruházak és üzletek számára, de az autókereskedések, utazási irodák, valamint egyéb kis-és középvállalkozásoknak is előnyükre válhat, ha a környékükön járó felhasználókat sikerül egy jól célzott hirdetéssel bevonzani az üzletükbe.

A felhasználók helyadatait felhasználva egy italmárkának például lehetősége van azokat a mobilinternetezőket célozni ajánlataival, akik éppen a belvárosi negyedekben tartózkodnak, ahol számos étteremben, bárban találkozhatnak az adott márkájú itallal. Divatmárkák is felhívhatják potenciális vásárlóik figyelmét, ha a felhasználókhoz legközelebb eső üzletük ajánlatával szólítják meg az éppen a környéken sétáló mobilinternetezőket.

Az Infinety tisztában van azzal, hogy a lokációs-alapú hirdetések alkalmazása kimondottan előnyös lehet a hirdetők számára, éppen ezért a bármely kampányunkhoz felár nélkül igényelhető targetálási lehetőségeink között a geotargeting opció is megtalálható, melynél a célzás IP-cím alapján történik és természetesen mobilra is elérhető.

A piac jövője

A mobilhirdetési piac folyamatos növekedésével együtt a helymeghatározás-alapú mobilhirdetésekre is egyre többet költenek a hirdetők. A BIA/Kelsey előrejelzése szerint az amerikai hirdetési piacon belül a lokációs-alapú mobilhirdetési piac 2021-re 32 millió dollárosra duzzadhat, ami azt eredményezné, hogy a mobilhirdetésekre való költés közel felét ezek a kiadások tennék ki.

A lokáció-alapú marketing azért is számít a jövő nagy reménységének, mert személyre szabottsága révén a felhasználók számára figyelemfelkeltőbb lehet, ami különösen értékes tulajdonság a reklámvakság korában.


Fontos megjegyezni azonban, hogy a lokációs adatokkal dolgozó hirdetők számára az adatok pontossága elengedhetetlen ahhoz, hogy hirdetéseikkel a kívánt hatást érjék el a felhasználóknál. Az adatbázis minősége alapfeltétele egy sikeres kampánynak, a helyadatoknál pedig különösen fontos az a tényező. A pontos és értékes adatok megszerzése érdekében az adatszolgáltatók szerződést köthetnek pénzügyi tranzakciókat lebonyolító cégekkel (pl: MasterCard), amelyek információval rendelkeznek a mobilhasználók offline vásárlásairól, így a userek tartózkodási helyét még pontosabban meg tudják állapítani.