Amit a bannerkészítésről feltétlenül tudni kell

2018. február 26.

A bejegyzésünk címe kapcsán gyermekkönyvek terén jártasabb olvasóinknak azonnal a Kaszás György-Elek Lívia páros juthat eszébe aranyos, állatos kiadványaival, nekünk ez a kedvencünk:

Forrás: Libri.hu

Az alábbi összefoglalóban azonban nem ilyen jellegű témában mélyedünk el.

Nem kell azonnal drasztikus dolgokra gondolni, csupán szeretnénk felhívni a figyelmet általánosan felmerülő, bannerkészítési apróságokra, amelyek miatt időnként vissza kell küldenünk egyes kreatívokat javításra ügyfeleinkhez. Igyekszünk néhány hasznos jegyzettel is szolgálni, amelyek abban segíthetnek, hogy minimális grafikai költségen változatos megjelenésekkel tudjanak hirdető partnereink portfóliónkon kampányokat futtatni. Célunk a gördülékeny kampányindítás, szép bannerek és a hatékony kommunikáció!

Bannerkészítésnél fontos információk, melyekre mindig, minden körülmények között ügyeljünk:

Az Infinety adserver szolgáltatója az Adverticum, melyben a feltölthető fájlok mérete egyenként minden esetben maximum 300 kB lehet. Amennyiben videós hirdetést terveznek nálunk, úgy ezekre a korlát nem vonatkozik (mivel külön szerveren tároljuk a videókat ezekhez a bannerekhez).

A HTML bannerekről: adserverünk nem kezel HTML fájlhoz tartozó külön mappázást, a HTML fájlnak és minden hozzá tartozó elemének (.js, képek, stb.) ugyanabban a forrás mappában kell szerepelnie. Amennyiben több méretben készülnek HTML bannerek egy kampányhoz, úgy minden egyes banner (és az ahhoz tartozó fájlok) külön elnevezést kell, hogy kapjanak, mivel ezek ömlesztve kerülnek feltöltésre adserverünkbe, így az ugyanolyan névvel ellátott forrásfájlok összekeveredhetnek az egyes méreteknél. Illetve HTML fájlba nem szükséges beégetni a landing URL-t, mert ilyen formában leadott HTML bannerek esetében sajnos a CT-k mérése sem lehetséges adserverünkön keresztül. HTML bannerkészítési útmutató az alábbi linken található magyarul: http://dev.adverticum.com/creatives:ehtml, és angolul: http://dev.adverticum.com/creatives:ehtml-en.

Full page flex: a kreatív mérete 2048x2048 px, azonban ügyelni kell arra, hogy a belső (banner közepén), 900x900 px-es területre legyen tervezve minden fontos részlet, amelynek láthatónak kell maradni. A maradék rész csak semleges háttérkép legyen (mert ez a külső felület legtöbbször nem látható a kijelzőkön). Mivel alapvetően elég nagy méretű bannerről van szó, így sok esetben a .png kiterjesztés nem fér bele a 300 kB-os limitbe, célszerű ezt a formátumot .jpg-ben elkészíteni.

A Video Olümposzról: a két fázisú Video Olümposz formátumunkat mindenki ismeri, bevezetése óta egyik legnépszerűbb termékünk. Mivel ez a banner kicsit több kreatív legyártását igényli, így sokszor találkozunk ennek kapcsán (érthető módon) némi spórolással, például egyes fázisokhoz nem érkezik képanyag. Alapvetően ezek nélkül is működik a sablon, azonban közel sem lesz annyira látványos, mint képanyagokkal ellátva. A második fázishoz (full page layer) nem szükséges teljes háttérképet készíteni, ha az túl költséges. Helyette viszont kiváló megoldás lehet egy egyszerű 728x90 px-es kép, ami ebben a fázisban a videó alatt jelenik meg, ezzel nem marad „csupaszon” a videónk, mindemellett a legyártása is sokkal egyszerűbb.

A Video Olümposz Youtube és Facebook esetén szeretnénk még mindenképp felhívni arra a figyelmet, hogy a Youtube és Facebook videó linkjét csak a banner második fázisához tudjuk használni, a konkrét videó fájl a banner első fázisához ugyanúgy szükséges.
 

És íme, alább található néhány javaslat a gazdaságos, ám mégis látványos, hatékony, sokszínű megjelenésekhez:

300x250: örök klasszikus bannerméret, amely egyébként mobilon is kiválóan működik. Habár szinte minden mobil megjelenéshez képformátumban kérünk anyagot leadni (kivételek természetesen akadnak, de ezeknél a rich media megjelenéseknél minden esetben jelöljük az adott specifikációban, ha van lehetőség animált banner használatára), jelen méretet HTML formátumban, valamint display scriptben is szívesen fogadunk ilyen felületeken történő megjelenéshez.

Scratch: ez a formátum a „kaparós” bannerünk, ahol két képkreatív helyezkedik el egymáson. A felső réteget a kurzorral le lehet kaparni, hogy az alsó réteg láthatóvá váljon.
Az első kép esetén érdemes a lekaparásra felhívó, cselekvésre késztető szöveget a kreatívon, a fontosabb tartalmi üzenetet pedig a második kreatív képre elhelyezni; hogy legyen valami, amiért érdemes levakarni a felső réteget.
Sok esetben csak két egyszerű kép érkezik, így szeretnénk bíztatni a kreatívosokat, hogy nyugodtan eresszék szabadon a fantáziájukat!

A Spotlight, Kilimandzsaro, Shuffle és Scroll formátumaink csupán egy-egy képkreatívot igényelnek, így ha van pl.: egy 640x360 px-es kép elfekvőben egy kampányhoz, abból azonnal, akár a fenti négy bannertípust is el tudjuk készíteni. Praktikus dolog lehet, mert nincs magas költségvonzata kreatívgyártás terén, csupán egy-két plusz mérőkódra van szükség és máris megdupláztuk a CTR%-ot!

A költséghatékonyság jegyében még egy tipp: ha készül 2048x2048 pxes kreatív full page flexhez, érdemes lehet még egy 480x480 px-es képet is készíteni a középső tartalmi részből, hiszen így 2 képfájlból szintén 4 különböző megjelenést tudunk összeállítani: Full page flex, Fuji mobile, egy hagyományos 480x480 px-es képmegjelenést mobil felületekre, illetve Mobile Corner Peel bannert: