Amit a bannerkészítésnél érdemes figyelembe venni

2020. május 14.

Aktuális bejegyzésünkben szeretnénk megosztani veletek néhány hasznos bannerkészítési fortélyt, ami tapasztalataink szerint gördülékeny kampányindítást, szemrevaló bannereket és hatékony kommunikációt eredményez.

A legfontosabb tudnivalók az alábbiak lennének, bannerkészítésnél mindenképpen érdemes figyelni ezekre, így elkerülhetőek a több körös javítások okozta bosszúságok:

Az Infinety adserver szolgáltatója a Google Ad Manager, amelyben a bannerekhez feltölthető fájlok mérete egyenként maximum 150 kB lehet. A méretkorlátozás a videós megjelenések képes elemeire is vonatkozik, a videókat viszont külön szerveren tároljuk, így ezekkel kapcsolatban nincs méretbeli megkötés.

A HTML5 bannerek ZIP-fájljának összeállításakor fontos, hogy betartsuk a rendszer vonatkozó alapkövetelményeit. A HTML5-kreatívoknak rendelkezniük kell legalább egy standard kattintási címkével és SSL-kompatibilisnek kell lenniük, hogy megjelenhessenek a HTTPS protokollt használó webhelyeken is. 
A dinamikus méretek használata nem támogatott, a kreatívoknak csak rögzített mérete lehet, amit a „size” metacímke használatával adhatunk meg. 

Full Page Flex megjelenésünkhöz alapvetően csak egy 2048x2048 méretű képre van szükség, ugyanakkor a tartalom tervezésekor fontos, hogy a lényegi elemeket a kreatív középső 900x900 méretű részén helyezzük el. Ez lesz az a terület, ami teljes egészében megjelenik majd minden felbontásban a felhasználók kijelzőjén, a fennmaradó rész csak semleges háttérkép legyen! Mivel kifejezetten nagyméretű bannerről van szó, célszerű JPG-ben elkészíteni, hogy tartani tudjuk a fent említett 150 kB korlátot.

Kétfázisú Video Olümposz formátumunk bevezetése óta az egyik legnépszerűbb termékünk. Ez a bannertípus egy kicsit anyagigényesebb az átlagosnál, így gyakran előfordul, hogy költségtakarékossági okokból, egyes fázisokhoz például nem érkezik képanyag. Az első fázis 640x360 és 300x250 méretekben alapvetően képes anyagok nélkül is kivitelezhető, azonban közel sem lesz annyira látványos. A második fázishoz szükséges háttérkép is nélkülözhető, ha a legyártása túl költségesnek bizonyulna, helyette viszont kiváló megoldás lehet egy egyszerű 728x90 méretű banner is, ami a videó alatt jelenik meg, így a videónk ebben a fázisban sem marad magára és a gyártási folyamat is sokkal egyszerűbb lesz.
A Video Olümposz Youtube és Facebook formátumunkkal kapcsolatban még hasznos információ lehet az is, hogy a Youtube vagy Facebook videó linkjét csak a banner második fázisához tudjuk használni, a konkrét videó fájl a banner első fázisához ugyanúgy szükséges, mint a Video Olümposz kevésbé szociális alap verziójához.


 
És íme, alább található néhány javaslat az extra takarékos, ám nem kevésbé látványos és megnyerő megjelenésekhez:

A 300x250 egy időtlen klasszikus, ami desktopon és mobilon egyaránt bevethető. A legtöbb mobilra tervezett rich media megjelenésünkhöz képes anyagot kérünk leadni, ugyanakkor ebben a méretben HTML formátumú és display scriptben érkező anyagokat is szívesen fogadunk.

A kaparós sorsjegyeket idéző Scratch formátumunkhoz mindössze két képes kreatív leadása szükséges, amelyek végső formájukban egymáson helyezkednek majd el. A felső réteget a kurzor mozgatásával kaparhatja le a kíváncsi természetű felhasználó. Éppen ezért, az első képre érdemes cselekvésre ösztönző tartalmat elhelyezni, a lényegi üzenetet pedig a második képre tervezni, hogy érdemes legyen lekaparni a felső réteget.
Ez a formátum egy igazi jutalomjáték a kísérletezni vágyó kreatívosoknak, ezért is javasoljuk, hogy bátran engedjék szabadjára a fantáziájukat!

A Spotlight, Kilimandzsaro, Shuffle és Scroll formátumaink egy képes kreatívon kívül, semmi többet nem igényelnek, így ha esetleg kéznél van egy 640x360 kép a kampányhoz, akkor abból már a fenti négy bannertípus bármelyikét el tudjuk készíteni. Egy-két plusz mérőkód és máris megdupláztuk a CTR%-ot

+ 1 tipp, a költséghatékonyság jegyében:

Ha készül 2048x2048 méretű kreatív Full Page Flex-hez, akkor érdemes lehet még egy 480x480 képet is készíteni a középső tartalmi részből. Ilyen módon 1 képfájlból 3 különböző megjelenést tudunk összeállítani: Full Page Flex-et, hagyományos 480x480 mobil megjelenést, illetve Mobile Corner Peel bannert: