Kampánymenedzsereink kedvenc bannerformátumai – 1. rész

2017. november 6.

Szakmai és szubjektív szempontok alapján szeretnénk egy rövid, 3 részes összeállítás keretében bemutatni az Infinety kampánymenedzsereinek legkedveltebb bannerformátumait. Elsősorban a hirdető számára hatékony megjelenési megoldásokat választottunk, de természetesen nem utolsó szempont a vizualitás és a gyártási költségeket szem előtt tartó praktikum sem.

  1. Video Olümposz

 

Nem csak desktopon, mobilon is kiválóan mutat egyik legelső igazi rich media fejlesztésünk (2015 év eleje óta tagja hirdetési formátumkészletünknek). Az interaktív hirdetésekre fogékonyabb ügyfelek és user-ek egyaránt kedvelik, és azonnal érvényesül is a bevezetésben említett vizualitás és praktikum: Látványos, többféle méretben is elérhető, a több típusú alkotóelem miatt pedig szenzációs kreatív munkát lehet vele végezni. Emellet pedig praktikus, hiszen tartalma szinte bármilyen ötlethez, megoldáshoz hozzáigazítható, a hagyományos videó hostolás mellett YouTube, a második félévtől pedig Facebook videók kiszolgálására is alkalmas lett (és még kis helyen is elfér). Rendelhető AV csomagban, megnyitás és megnézés alapon is, így vásárolhatóság szempontjából is multifunkcionális. Ami pedig a számokat illeti: a megnyitási rátája átlagosan 2-4% között mozog (jobb napokon, rendkívül kreatív tartalomnál láttunk már 10% körüli eredményt is), a forgalomterelés terén pedig átlagosan 0,2-0,3%-os CTR-rel rendelkezik, természetesen ez is tud feljebb menni, amennyiben releváns a tartalom a portfóliónkon böngésző felhasználók számára.

  1. Full Page Flex:

 

Ez ugyan nem saját Infinety fejlesztés és nem is túlzottan újszerű megjelenési formátum, de helye van a legkedveltebb formátumok között. Olykor-olykor jogos kritika éri nem túl felhasználóbarát megjelenése és az egész oldalt betakaró méretből eredő véletlen kattintások magas száma miatt, de a „desktop layer” mobilos verziójának számító Full Page Flex az egyik legjobb, ha a hirdetés láthatóságáról van szó. Kikerülhetetlensége nagy előnye, hiszen így garantáltan juttatja el az üzenetet a usernek, ráadásul szép kreatív tartalom mellett igazán jó felhasználói élményt nyújt.
A magas véletlen kattintás és ebből eredő magas bounce rate ellenére is az egyik leghatékonyabb formátum mobilon, amit jól mutat, hogy rengeteg ügyfelünk promóciós kampányában csak ilyen megjelenést használ. Az átlagos kreatívra történő kattintási arány 6 és 10% között mozog, amiből levonva a véletlenül kattintókat még mindig egy tisztes CT mennyiséget és minőséget kapunk.
Érdemes használni, de tény, hogy nem minden hirdető esetében ér célba.
A Fuji és Mobile Corner Peel formátumunk is ezzel a mérettel (2048x2048 px) működik, így 1 kreatívból már egész változatosan lehet megjelenni mobil portfóliónkon!

  1. Matterhorn:

 

Tavalyi rich media fejlesztésünk, egy 4 fázisú lenyíló banner, kreatív vonalon erősíthet image kampányt. Praktikus, mert egyes elemeiben, illetve egészben is elmesélhet egy történetet, csak úgy, mint az Inspiration 3D megjelenésünk. Annyi különbséggel, hogy itt a végén egy 300x1000 px-es óriást csodálhatunk meg, ha a user először találkozik vele (napi 1-szer automatikusan kinyílik a banner oldalbetöltéskor), vagy lenyitja mind a 4 fázist.