Nálunk biztonságban van a márkád! 99,5% brand safety & 99,7% valós forgalom arány a portfóliónkon 2023-ban!
2024. április 18.
Sokat hallottunk már a brand safety-ről, a legtöbbünk fejében pedig van is elképzelés arról, mit jelent ez a fogalom. De miről is van szó pontosan? Kontextuális célzás? Kulcsszókizárás? Ad fraud? Vagy talán nem is a brand safety, hanem inkább a brand suitability, vagy épp az ad verification jut eszünkbe a mostanában pörgő kifejezések közül?
Nézzük hát meg röviden összefoglalva, mire is kell gondolni akkor, ha a brand safety kifejezést halljuk.
Az online hirdetési piacon akkor beszélhetünk brand safety-ről (márkabiztonságról), ha a hirdető márka pozitív hirdetési környezetben, vagy a hirdetési témának megfelelő tartalom mellett jelenik meg. Bizonyos kategóriákba sorolható webes tartalmak nem felelnek meg e kritériumoknak, ennél fogva nem biztosítanak brand safe megjelenést. Ha ilyen tartalmak mellett jelenik meg egy hirdetés, az a brand számára image szempontból káros lehet, rombolhatja a márkaértéket.
12 tartalmi kategóriát ismerünk, amelyek mellett a brand safety szempontok miatt általánosan elkerülendő a hirdetésmegjelenítés:
- Felnőtt tartalmak
- Fegyverek
- Bűnözés és erőszak
- Halál vagy sérülés/sebesülés
- Kalóztartalmak/illegális letöltések
- Gyűlöletbeszéd és agresszív cselekedetek
- Katonai konfliktus
- Trágár tartalmak
- Illegális drogok
- Spam és ártalmas tartalmak
- Terrorizmus
- Dohány
Szintén megemlítendő – és valamelyest szofisztikáltabb szempontrendszer – a brand suitability, amely már nem csak általánosan, a brandekre káros kategóriákra reflektál, hanem az adott márkához kötődően egyedileg is meghatározza, hogy az érintett márka számára milyen hirdetési környezet nem megfelelő.
A fenti kategóriák kizárása, kontrollálása főként a hirdetői oldalt foglalkoztatta az utóbbi pár évben, ezen kockázatok felmérésére pedig 3rd party mérőrendszerek kerülnek be már egyre több kampány bannerei mellé, amelyek nem feltétlenül csak mérik, hanem blokkolják is a megjelenést azon weboldalak tartalmai mellett, amelyek potenciális veszélyt jelenthetnek a márkákra nézve.
Annak érdekében, hogy a legmagasabb színvonalú hirdetési környezetet biztosítsuk a piac számára, 2021-ben leszerződtünk a kategóriájában top szereplő Integral Ad Science-szel. Az IAS algoritmusa már a hirdetés betöltődése előtt megállapítja, hogy az adott hirdetési környezet biztonságos-e a márka számára, valamint, hogy hirdetési csalás-mentes-e a weboldal / hirdetésmegjelenés.
Az IAS adatai alapján (több, mint 690 millió Infinety portfólión megjelent hirdetést vizsgálva) a portfóliónk az abszolút prémium kategóriát éri el, hiszen 99,5%-os brand safety mellett 99,7%-os valid traffic (valós forgalom) rátát könyvelhettünk el 2023-ban.
Amennyiben bemutatott szolgáltatás felkeltette kommunikációs céllal rendelkező olvasóink érdeklődését, várjuk szíves megkeresésüket a sales@infinety.hu címen!