Az ideális weboldal az ügynökségek-hirdetők szemszögéből

2024. április 8.

Amikor egy weboldalt szeretnénk úgy optimalizálni, hogy nagy média ügynökségek és világmárkák hirdetései megjelenjenek rajta, úgy annak számos kritériumnak kell megfelelnie. Ezek közé tartozik többek között a tartalom minősége, az oldal stabil látogatottsága, a minőségi mutatók, a design és a felhasználói élmény.

Fontos kiemelni, hogy az oldalnak stabil, tervezhető és kiszámítható látogatottsággal kell rendelkeznie, csak így lehet garantálni, hogy nagy médiaügynökségek és világmárkák hirdetései megjelenjenek az oldalon és a hirdetők elégedettek legyenek a kampányok eredményességével.

Szubjektív elvárások:

A weboldalon található content fontos értékelési szempont, hiszen a témaválasztás egyrészt meghatározza a célcsoportot, másrészt a top hirdetők egyre tudatosabbak azt illetően, hogy csak brand safe, ( jó minőségű, nem plagizált, nyelvhelyes, folyamatosan frissülő olyan tartalom, amely a hirdetők szempontjából releváns látogatói bázist vonz.) jó minőségű, naponta többször frissülő weboldalon jelenjenek meg.

A szubjektív elvárások közé tartozhat az oldal hangulata, az egyedi design, illetve az interaktív elemek használata, mint pl a Rich Media-k. Ezeknek a tényezőknek is nagy szerepe lehet abban, hogy egy oldal vonzó legyen a hirdetők számára.

A Rich Media egy olyan digitális hirdetési formátum, amely több interaktív elemet és médiaelemet tartalmaz a hagyományos statikus bannerhirdetéseknél. Ezek a formátumok lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy aktívan részt vegyenek az adott hirdetésben, például a kattintásokon túlmenően és különféle módon kölcsönhatásba léphessenek vele. A Rich Media hirdetések jellemzően magukban foglalhatnak videókat, animációkat, hangokat, játékokat, böngészhető tartalmakat és egyéb interaktív elemeket. A Rich Media hirdetések az online hirdetési stratégiák fontos eszközei a kreatív és hatékony kommunikációban.

Objektív elvárások:

Az objektív elvárások közé tartozik például a responszív design, azaz az oldalnak különböző eszközökön (mobiltelefon, táblagép, számítógép) is tökéletesen kell működnie és jól kell kinéznie. 2024 márciusában az internetet használók átlagban 74,6%-ban keresték fel a weboldalakat mobilról, így nem kérdés, hogy elsődlegesen a mobil eszközről történő böngészési élmény lesz a meghatározó a userek számára.

A hirdetők elvárják, hogy a weboldal jó felhasználói élményt nyújtson a látogatóknak, ami magában foglalja a gyors betöltési időt, a könnyen navigálható felületet, a mobilbarát kialakítást és más felhasználóbarát funkciókat. A felhasználói élmény egyik meghatározó KPI-a az oldalbetöltődés sebessége, amit bármikor lehet ellenőrizni ingyenes platformokon.

A célcsoport – bár már volt szó róla – valójában objektív metrika. A hirdetők tudatosan keresik azokat a felületeket, ahol az ő – elsődlegesen demográfiai – célcsoportjuk felülreprezentált, így hirdetés esetén cézottan, kicsi meddőszórással érik el azt. Vonatkozó objektív, a Gemius digitális közönségmérő platformban lévő mutatószámok az affinitás (100 feletti érték azt mutatja, hogy a célcsoport koncentráltabban van jelen egy médiafelületen, mint amilyen arányban átlagosan fellelhető), a reach% (az adott internetező célcsoport hány százaléka található meg egy adott időintervallumon belül a médiafelületen), valamint az Audience Composition (az adott célcsoport hány százalékát teszi ki az oldal teljes látogatóbázisának). A hirdetők sokszor ezeket az objektív számokat vizsgálják meg, amikor weboldalakat keresnek a kampányukhoz.

Metrikák:

Az egyik legfontosabb mutató, amire az ügynökségek és márkák figyelnek, az a VIR – Viewability Rate azaz láthatósági ráta. Ez az arány mutatja, hogy az adott hirdetési banner mennyire válik láthatóvá az user számára. Pl: egy hirdetési zóna VIR-e 60%. Azaz 100.000 megjelenésből legalább 60.000-szer látható ténylegesen a weboldalt böngésző userek számára. (alapértelmezetten az a banneres hirdetés megjelenés – AV - amely esetében a banner pixeleinek legalább 50%-a legalább 1, (videó esetén 2) megszakítatlan másodpercig a felhasználó képernyőjén van).

Ha egy hirdetési kampány (ebből kifolyólag a médiaoldal teljesítménye) 0-50% közötti láthatósági rátával (Viewability Rate) rendelkezik, az kifejezetten gyenge mutató, és beavatkozást kíván az ügyfélelégedettség megtartása értekében. Nem ritkák az olyan kampányok, ahol minimum 70 %-os VIR-t követelnek meg a hirdetőink. Ugye Te se fizetnél olyan hirdetésért, ahol a fizetett megjelenés több mint fele nem látható a közönség számára? Az infinety ezért ( is ) szorgalmazza, hogy minél magasabb láthatósági rátával rendelkezzen 1-1 weboldal hirdetési zónája, hiszen egyrészt több kampányba kerülhetnek be, másrészt magasabb CPM áron lehet értékesíteni a jól teljesítő zónákat.

A másik fontos mutató a CTR (click-through rate), azaz az átkattintási arány. Ez a mutató százalékos arányban határozza meg, hogy hány hirdetésmegjelenés (AV) kell egy kattintáshoz. Például, ha egy hirdetési zónában 100 hirdetésmegjelenésből 1 kattintás keletkezik, akkor 1% a zóna CTR-je. Minél magasabb a CTR, annál hatékonyabbak lehetnek a hirdetések, és annál nagyobb eséllyel jelenhetnek meg nagy márkák hirdetései az zónákban. A piaci banchmark CTR esetén minimum 0,1% de egyre több hirdető képes optimalizálni 0,15 – 0,2 – 0,3% fölé, ezzel vonzóbbá téve zónáit az automatizált és negotiated, klasszikus display kampányok számára.

A natív és pr cikkek, tartalmi együttműködések és szponzorációs lehetőségek is fontos szerepet játszanak a nagy médiaügynökségek és világmárkák számára. Ezek segítségével a hirdetők szorosan együttműködhetnek a weboldallal, és egyedi, testreszabott tartalmakat készíthetnek az olvasók számára.

Az Infinety csapata nap mint nap azon dolgozik, hogy segítsen a weboldalaknak magas minőségben megfelelni a piaci elvárásoknak.

Ha kérdésed van, kérjük írj a portfolio@infinety.hu címre.