Viewability aratás: formátumjavaslataink magas VIR-hez

2020. július 20.

Az online médiapiacon az elmúlt néhány év egyik legfontosabb hívószava lett a viewability.  Ez a mutató a Hirdető partnereink számára is egy olyan mérési pont, amely mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Mind az image, mind pedig a performance alapú kampányok sikerességének értékelésekor meghatározó szempont lehet, hogy a teljesült AV mennyiségnek mekkora aránya került valóban a felhasználók képernyőire.

Egy adott zónában futó hirdetések láthatósági aránya természetesen számos tényezőtől függ. Nagyban hozzájárulhat a VIR(viewability rate) növekedéséhez, ha a médiaoldal helyesen választja meg a hirdetési zóna pozícióját. Ehhez mindenképpen szükséges vizsgálni a weboldal látogatótáborának tartalomfogyasztási szokásait, hiszen ennek ismeretében lehet meghatározni azokat a helyeket, ahol a felhasználók több időt töltenek el, ezáltal nagyobb valószínűséggel találkozhatnak az ott lévő hirdetésekkel.

A kimagasló láthatósági arányt azonban hirdetői oldalról is meg lehet támogatni. A VIR% feltornázására kiválóan alkalmas egyedi rich media formátumok használatával szép számú látható megjelenést lehet generálni a kampányok során. Blogbejegyzésünkben két ilyen rich media megjelenési lehetőséget mutatunk be, melyek 2019 óta szerepelnek az Infinety kínálatában.

Teleport

Teleport formátumunk egy 2 fázisú rich media megjelenés, amely egy normál, cikk-közi beágyazott bannerként indul 640x360 px-es méretben. Ha a user eljut a bannerig a cikkben, majd azon továbbgörget és a kreatív kikerül a nézőképből, akkor a megjelenés átugrik a képernyő jobb alsó sarkába – itt már 320x180 px-es méretben – és egészen addig ott marad, amíg a felhasználó elnavigál az oldalról. Ezzel biztosítva azt – ha esetleg a felhasználó túl gyorsan pörgeti át a tartalmat -, hogy látható legyen a hirdetés. A 2. fázis pedig már elég kicsi ahhoz, hogy a felhasználói élményt ne befolyásolja túlzott mértékben. 
A formátum használható kép, html és videó anyagokkal is. Alább pedig látható egy bemutató élesben is:

Ad Corner

Ez a formátum egy hagyományos sticky megjelenéshez hasonlít leginkább, azonban a viewability garanciája mellett itt is fontos szempont volt, hogy a felhasználói élmény ne sérüljön.
A képernyő bal alsó sarkába ragadó rich media bannerről van szó, amely alapértelmezetten 300x250 px méretben jelenik meg. A banner jobb felső sarkában elhelyezhető egy visszaszámláló, amely azt mutatja, hogy hány másodpercig nem bezárható a megjelenés. Amint lejár a visszaszámlálás, a kreatívon megjelenik egy bezáró gomb, amellyel igény szerint eltüntethető a képernyőről a banner.

A Teleporthoz hasonlóan kép, html és videós formában is elérhető.

Az Infinety portfólióján elérhető több mint 70 Rich Media formátumot a Showroomunkban tekintheti meg, melyek felár nélkül használhatók a nálunk futó kampányokban!