Statikus bannerből Rich Media formátum felár nélkül

2019. augusztus 14.

A médiatervezés egyik alapvető kérdése az, hogy milyen bannerméretekkel és megjelenés típusokkal érdemes tervezni, ezt nagyban befolyásolja a kampány célja (image vagy performance) is. Napjainkban vitathatatlan, mennyire fontos, hogy olyan megjelenéseket használjunk a digitális platformokon, amelyek felkeltik a userek figyelmét.

Mi ebben a blogbejegyzésünkben azt fogjuk bemutatni, hogy a portfóliónkon egy kiválasztott IAB sztenderd banner méretet hány féle felár nélküli Rich Media formátummá tudunk alakítani a kampányhoz anélkül, hogy ez az Ügyfelek számára extra fejlesztési és kreatívgyártási költséggel járna. A formátum „beüzemelése” a mi feladatunk, Ügyfeleinknek csupán egyetlen banner méretet kell leadnia hozzá! A beágyazott méretekhez képest látványosabb Rich Media formátumok mellett szól az is, hogy használatukkal magasabb kattintási arány érhető el.

A kiválasztott méret, amelyeket bemutatunk Rich Media variációkban, az az egyik leggyakrabban használt méret, a 970x250-es banner.

1. Kilimandzsáró

A formátum különlegességét az adja, hogy a görgetés hatására a banner olyan, mintha megállna a kijelző tetején, a szöveg pedig alulról „ráúszik” a bannerre. A formátum átlagos kattintási aránya 0,1-0,5 % (forrás: Adverticum adserver).

Elérhető egyéb méretek a 970x250-esen kívül: 640x360, 300x600, 300x1050

2. Shuffle

Használatával kreatív, egyedi üzenetátadásra van lehetőség, hiszen megjelenéskor összekeveri a kreatívot, ami bizonyos idő elteltével áll össze eredeti formájába. Beállítható, hogy összerakódás bizonyos idő elteltével automatikusan, vagy a bannerre vitt kurzorral történjen meg. A formátum átlagos kattintási aránya 0,1-0,4 % (forrás: Adverticum adserver).

Elérhető egyéb méretek a 970x250-esen kívül: 70x90, 728x90, 300x250, 300x600, 640x360

3. Spotlight

A formátum használatával szinte teljesen reklámzaj mentessé tehető a hirdetés körül minden az oldalon, hiszen az oldal tartalma elsötétül és csak a banner válik láthatóvá. Akkor lép működésbe, ha a user rámegy a kurzorral a bannerre. Kiváló választás lehet ez a formátum, az év azon időszakaiban, amikor kifejezetten nehéz kitűnni a többi reklám közül, például a karácsonyi és Back Friday időszakában. A formátum átlagos kattintási aránya 0,2-0,8 % (forrás: Adverticum adserver).

Elérhető egyéb méretek a 970x250-esen kívül: 970x90, 728x90, 300x250, 300x600, 640x360

4. Inspiration 3D

A formátum akár 4 kreatívot is kezelni tud, így storytelling, awareness és image célokra is ajánljuk. Oldalirányú lapozással tud a user lapozni a kreatívok között. Egy kreatívval is rendkívül látványos, így természetesen nem akadály, ha nem készül egy méretből több féle kreatív, a megjelenés így is garantáltan látványos lesz! A formátum átlagos kattintási aránya 0,1-0,6 % (forrás: Adverticum adserver).

Elérhető egyéb méretek a 970x250-esen kívül: 970x90, 728x90, 300x250, 300x600, 640x360

Formátumaink fejlesztésekor szem előtt tartjuk, hogy a megjelenések sztenderd méretekben legyenek elérhetőek, így biztosítva azt, hogy ügyfeleink költséghatékonyan használhassák a több, mint 70 rendelkezésre álló formátumunkat. Arról, hogy hogyan fejlesztjük Rich Media megjelenéseinket, egy korábbi blogbejegyzésünkben olvashat!