Szezonalitás tematikák szerint – híroldalak

2020. október 9.

Korábbi sorozatunkat folytatva, ezúttal portfóliónk feltörekvő híroldalait szeretnénk részletesebben bemutatni. Szemben a már feldolgozott tematikákkal, a híroldalak nem mutatnak évszakokhoz vagy az év más, jól körülhatárolható időszakaihoz köthető szezonalitást. Az oldalletöltések számát ezeken az oldalakon viszonylagos állandóság jellemzi. Egy-egy váratlanabb esemény vagy éppen felkapott aktualitás persze okozhat meglepetéseket, de ezek jellemzően inkább napi, esetleg heti kiugrásokat eredményeznek. 
Az elmúlt 1 évet vizsgálva, mindössze két olyan időszak volt, ami drámai forgalomnövekedést hozott mindkét oldal számára: 2019. októbere és 2020 tavasza.

Hang.hu

A Magyar Hang egy független politikai, társadalmi és kulturális offline hetilap és online portál. Alapítói a Magyar Nemzet egykori munkatársai, akik elkötelezettek aziránt, hogy a korábbi szerkesztőség szellemisége tovább éljen.
A Gemius Prism elmúlt 1 évre lekért adatai szerint az oldal átlagosan 431 518 látogatót vonz havonta, akik hozzávetőlegesen havi 1.5 millió oldalletöltést generálnak. A tavaly októberben megtartott önkormányzati választások időszakában a forgalom jócskán megugrott, így a látogatószám 19%-kal múlta felül az átlagot, míg az oldalletöltések száma 15%-kal volt magasabb. A legkiemelkedőbb hónap persze érhető okokból az idei év márciusa volt, ami látogatók szempontjából az átlagos érték közel kétszeresét hozta az oldalnak, ilyen módon az oldalletöltések száma is 68%-kal felülmúlta a várható értéket. 
A legfrissebb adataink szerint a forgalom 54%-a egyébként social felületekről érkezik, további 19%-át direkt látogatók teszik ki, a fennmaradó 27% pedig keresőkből és külső hivatkozásokon keresztül érkezik az oldalra.
Hirdetési felületeit tekintve desktop 970x250, 970x90, 728x90, 300x250, 300x600 és max. 300x250 mobil méretben idő és teljesítmény alapú megjelenések is elérhetőek az oldalon. Mindemellett tartalmi együttműködésre is van lehetőség előzetes egyeztetés alapján.

Azonnali.hu

Az Azonnali alapvetően nem egy hírportál, így a magyar sajtóban ritka módon MTI-híreket sem használ. A szerkesztőség elsődleges küldetése, hogy olyan témákat hozzon be a magyar nyilvánosságba, amelyekkel azok niche jellege, vagy éppen speciális háttértudást igénylő mivolta miatt más portálok nem foglalkoznak.
Az oldalt átlagosan havi 287 209 olvasó látogatja, akik havonta több mint 707 ezer oldalletöltést hajtanak végre. Az önkormányzati választások időszakában a látogatószám 55%-kal volt magasabb az éves átlagnál, míg márciusban ezen az oldalon is a várható látogatószám közel kétszerese realizálódott.
A forgalom nagy része, pontosabban 45%-a social felületekről érkezik, további 23%-át a direkt látogatók adják, 16% keresőkből érkezik, a fennmaradó 16% pedig külső hivatkozásokon keresztül.
Az elérhető megjelenéseket tekintve desktop 970x250, 970x90, 728x90, 468x60, 468x120, 640x360 és max. 480x80 mobil méretben idő és teljesítmény alapú megjelenések is vásárolhatóak az oldalon. 

Amennyiben bemutatott felületeink bármelyike felkeltette kommunikációs céllal rendelkező olvasóink érdeklődését, várjuk szíves megkeresésüket a sales@infinety.hu címen! Amennyiben pedig tartalmával a hazai piac egyik vezető, független médiaportfóliójához szeretne csatlakozni, kérjük vegye fel a kapcsolatot kollegánkkal a portfolio@infinety.hu e-mail címen!