Formátumjavaslatok kreatív-koncepcióhoz igazítva

2019. április 30.

Az online kampánycélok már jóval túlmutatnak a „klasszikus” image-performance tengelyen, hiszen ezeket egyenként is további szegmensekre lehet bontani. Ha a konvencionális teljesítménymutatóktól egy picit elszakadunk, és a kampány célját kreatív oldalról közelítjük meg, akkor kifejezetten fontossá válik, hogy egy-egy kommunikáció koncepcióját milyen formátumkészlet tudja leginkább kiszolgálni.

A fentiek miatt jelen írásunkban szeretnénk gondolatébresztő jelleggel bemutatni néhány formátumot, amelyek jól illeszthetők egyes kreatív-koncepciókhoz.

2Face

A tavalyi fejlesztésű 2Face formátumunk két kreatív kiszolgálására ad lehetőséget, melyek között a user tud váltani. A felhasználó egy csúszka segítségével jeleníti meg az „A” vagy „B” üzenetet, melyek tulajdonképpen egymáson helyezkednek el.

A kreatív felépítése testhezálló akkor, ha a Hirdető valamilyen szembeötlő változást kíván bemutatni a felhasználóknak. Autós kommunikációk esetén facelift kampányokhoz tökéletes választás, vagy akár egy banki hitelre épülő koncepció esetén egy lakásfelújítást is könnyedén lehet szemléltetni. Tulajdonképpen minden „múlt-jelen” típusú üzenetátadáshoz illik a kreatív. Egy látásjavításra ösztönző kampányunkban például a kreatív felső rétege homályos, míg az alsó tűéles volt. Azt gondoljuk, hogy a felhasználó bevonása a hirdetés megvalósulásába kifejezetten jótékony hatással van a márkavisszaidézésre és a márkaattitűdre.

Inspiration és Rotate

A multiplatform elérhető Inspiration, illetve a desktop-ra fejlesztett Rotate megjelenések négy különböző kreatív kiszolgálását teszik lehetővé. A 4 oldal forgása a felhasználó aktivitására történik, illetve az első teljes fordulat automatikusan kerül beállításra. A formátumokat olyan kampányokhoz ajánljuk, ahol több, de maximum 4 különböző terméktípust, vagy üzenetet szeretne bemutatni a Hirdető. Mivel minden oldalhoz külön landing oldal rendelhető hozzá, így egy eCommerce kampányban a felhasználó a neki tetsző termék lekattintása esetén azonnal annak a vásárlási felületére érkezhet meg.

A több termék/variáns szemléltetése mellett storytellingre is alkalmas a formátum, hiszen az oldalak forgási sebessége állítható, így egy összetett üzenet időzített kommunikálása is megvalósítható.

Mayon és K2

A fenti két formátum működése hasonlít a 2Face megjelenésünkre, azonban itt a két kreatív közötti váltás nem felhasználói interakció, hanem görgetés hatására történik.

Mindkét fejlesztésünk multiplatform, így mobilon és desktopon egyaránt elérhetőek. Az automatikus váltás miatt két különböző jellegű kreatív használatát javasoljuk, például egy brandinget és egy aktivitásra ösztönzőt. További előnye a formátumoknak, hogy kialakításuk miatt – a megjelenés helyzetétől függően – az átlagnál jobb láthatósági mutatókat eredményeznek.

Scratch

A Scratch a tipikus „aha” élményt nyújtó fejlesztésünk. A formátum lényege, hogy a felhasználó az egér kurzorját használva le tudja kaparni a banner felső rétegét, így megjelenik az alatta lévő kampányüzenet. A megjelenés az emberi kíváncsiságra, játékosságra épít, bevonva a usert a hirdetési folyamatba.

Ezt a formátumot használták már üzemanyag kommunikációhoz, ahol a jeget kellett lekaparni a képzeletbeli szélvédőről, vagy épp egy mosogatógép kampány során, ahol tisztára lehetett mosni a koszos edényeket. A megjelenés testreszabható, így a kurzor ikonja változtatható annak megfelelően, hogy éppen milyen grafikus elem illik legjobban a kampányhoz.

A fenti rövid bemutató természetesen a teljesség igénye nélkül készült, hiszen a Showroomunkban jelenleg 70-nél is több formátumunk áll a Hirdetők rendelkezésére, és ez a szám csak növekszik. Fontos, hogy mindig a piaci igényeknek megfelelően szeretnénk fejleszteni, így amennyiben egy-egy koncepcióhoz nem található megfelelő formátum, úgy lefejlesztjük azt!