Újra képbe kerültünk a Big Data trendekkel!

2018. június 4.

Harmadjára rendezték meg a Big Data Universe Konferenciát, melyre Kutatás szakterületünk újra ellátogatott. Az egész napos rendezvény lehetőséget biztosított számunkra arra, hogy valós esettanulmányokon keresztül ismerkedhessünk meg a hazai és nemzetközi Big Data trendekkel. 

Míg a tavalyi konferencián az IoT (okos technológia) és a mesterséges intelligencia kísérleti jelleggel, vagy csak említés szintjén volt része a bemutatott adatfeldolgozási technikáknak, az idei előadások fő fókusza az okosmegoldások által felhalmozott adatmennyiség hatékony kezelése volt. Idén azonban helyet kapott a programban az adatvizualizáció témája is, így az adatok elemzése már nem csak a feldolgozhatatlannak tűnő adathalmazok tisztítására és automatizált mintakeresésére vonatkozott, hanem a jól interpretálható összefüggések ábrázolására is.

Újdonságként hatott az adattudomány módszertanának kritikai megközelítése is, így azon túl, hogy nagyvállalatok izgalmas projektjeibe is rövid betekintést kaptunk, példákon keresztül mutatták be az előadók, hogy milyen buktatói lehetnek az automatizált adatösszesítő eljárásoknak.

A konferencián hallottak összességében egy új szemléletmódot alakítottak ki bennünk, mely nagyban meghatározza a saját munkánk jövőjét és kijelöli annak adatfókuszú vonulatát is. A programmatic adatvezérelt világában arra fogunk törekedni, hogy portfóliónkról friss és minőségi információkhoz jussanak Partnereink, mely tudáshalmazt felhasználva, az online kampánytervezés során hatékony eredményeket lehessen elérni a hirdetési piacon.