Infinety programmatic adatcsomagok

2021. október 12.

Az online hirdetési kommunikációs mix egyik kulcselemévé vált a programmatic médiavásárlás az elmúlt években, a Statista.com adatai alapján 2017 óta a globális programmatic médiaköltés 68,2 milliárd U.S. dollárról 129,1 milliárd U.S. dollárra emelkedett, ezzel 189%-os növekedést produkálva. A programmatic médiavásárlás töretlen szárnyalása persze idén sem áll meg, év végéig hozzávetőleg 155 milliárd U.S. dolláros programmatic médiaköltés várható becslések szerint, ezzel még jobban megerősítve pozícióját a digitális marketingkampányokban. 

A programmatic médiavásárlás prosperálása a prémium zónakészlet és látványos Rich Media formátumok mellett az adat alapú, pontos és hatékony célzásnak köszönhető, melyre az Infinety DMP szolgáltatása számos megoldást tud nyújtani a több, mint 180 weboldallal elért, havi 4,6 millió egyedi felhasználó böngészési adatai segítségével. 

Oké-oké, de mi is az a DMP?

A DMP (Data Management Platform) egy szoftverplatform, melyet adatok gyűjtésére, tárolására és rendezésére hoztak létre. A DMP által gyűjtött és kezelt adatok adják az adatalapú programmatic kampányok kvintesszenciáját. A felhasználók böngészési szokásaiból nyert adatokat célozva koncentrált elérés biztosítható a kommunikáció szempontjából releváns célközönséghez. A rendszer által gyűjtött adat lehet viselkedés, érdeklődés vagy akár demográfia alapú is, melyek kombinálására is megoldható, ezzel teljesen egyedi, hirdetői igényekre szabott adatszegmens hozható létre az eredményesebb kommunikáció érdekében.

Szuper, milyen szempontok szerint lehet szegmentálni?

Az adatgyűjtés számos szempont szerint elindítható. Van lehetőség tartalomfogyasztás alapú szegmentálásra, például ha az egészség iránt érdeklődő usereket szeretnénk adatcsomagba gyűjteni és később célzottan elérni, akkor be lehet állítani, hogy a portfólliónkba tartozó egészség tematikus oldalainkat heti rendszerességgel látogató felhasználók kerüljenek be a gyűjtésbe. Ezzel a megoldással a kampány során garantáltan csak olyan felhasználók számára történik hirdetésmegjelenés, akiknek – jelen példa esetében az egészség tematikus termék vagy szolgáltatás – tartalomfogyasztásuk alapján releváns lehet. Az Infinety prémium long-tail portfóliója szinte bármilyen tematikára tud oldaljavaslatot nyújtani, legyen szó a korábban említett egészségről, utazásról, gasztronómiáról vagy épp a horgászatról, így a megadott téma iránt érdeklődő felhasználókat külön cookie-pool-okba tudjuk helyezni. 

A fentebb bemutatott tartalomfogyasztás alapú szegmentálás már alapjában is erős hívószó tud lenni és értékes információt nyújt a targetáláshoz, de ne feledkezzünk meg a tartalmakon létrejövő interakciókról sem, melyekkel tovább tudjuk szofisztikálni a gyűjtés módszertanát. A portfóliónkat látogató felhasználók a nap 24 órájában végeznek aktivitást, például kattintanak, görgetnek, olvasnak, megosztanak. A felhasználók szegmentálása innentől már nem csak érdeklődés alapú, hanem viselkedés alapú is tud lenni.

A logikai adatcsomag-építés hatékonyságát külső forrásból származó közönségméréssel tudjuk még hatékonyabbá tenni, melyhez a hazai felületek közönségméréséhez használt Gemius – DKT-től származó adatokkal dolgozunk. A közönségmérési adatok segítségével hiteles és auditált információ áll rendelkezésünkre a felhasználók összetételéről az általuk fogyasztott tartalmakat tekintve, így még pontosabbá és hasznosabbá téve az adatgyűjtést.

Vannak elérhető adatszegmensek vagy mindig egyedileg kell létrehozni?

Az Infinety DMP szolgáltatásában vannak folyamatosan elérhető és frissülő adatszegmensek, melyek demográfia alapú szegmentálást, illetve különböző érdeklődés-alapú szegmentálást foglalnak magukban. Az elérhető adatcsomagok gyűjtési módszertanát átlátható módon biztosítjuk Partnereink számára, szemben a DSP platformok felárasan elérhető adatszegmenseivel, melyek esetében a gyűjtés részletei nem ismertek. A korábban említettek szerint van lehetőség teljesen Ügyfélre szabott adatcsomagok létrehozására is, melyek kialakításában a közösen megbeszélt szempontrendszert vesszük figyelembe, így egy minden részletre kiterjedő, rendkívül releváns cookie pool hozható létre és targetálható a kampányok során. 

További információkért és egyedi adatszegmensek kialakításával kapcsolatban a sales@infinety.hu emailcímen lehet érdeklődni.