Brand Safety – biztonságban van a márkád?

2021. április 17.

Sokat hallottunk már a brand safety-ről, a legtöbbünk fejében pedig van is elképzelés arról, mit jelent ez a fogalom. De miről is van szó pontosan? Kontextuális célzás? Kulcsszókizárás? Ad fraud? Vagy talán nem is a brand safety, hanem inkább a brand suitability, vagy épp az ad verification jut eszünkbe a mostanában pörgő kifejezések közül?

Nézzük hát meg röviden összefoglalva, mire is kell gondolni akkor, ha a brand safety kifejezést halljuk.

Az online hirdetési piacon akkor beszélhetünk brand safety-ről (márkabiztonságról), ha a hirdető márka pozitív hirdetési környezetben, vagy a hirdetési témának megfelelő tartalom mellett jelenik meg. Bizonyos kategóriákba sorolható webes tartalmak nem felelnek meg e kritériumoknak, ennél fogva nem biztosítanak brand safe megjelenést. Ha ilyen tartalmak mellett jelenik meg egy hirdetés, az a brand számára image szempontból káros lehet, rombolhatja a márkaértéket.

12 tartalmi kategóriát ismerünk, amelyek mellett a brand safety szempontok miatt általánosan elkerülendő a hirdetésmegjelenítés:

-    Felnőtt tartalmak
-    Fegyverek
-    Bűnözés és erőszak
-    Halál vagy sérülés/sebesülés
-    Kalóztartalmak/illegális letöltések
-    Gyűlöletbeszéd és agresszív cselekedetek
-    Katonai konfliktus
-    Trágár tartalmak
-    Illegális drogok
-    Spam és ártalmas tartalmak
-    Terrorizmus
-    Dohány

Szintén megemlítendő – és valamelyest szofisztikáltabb szempontrendszer – a brand suitability, amely már nem csak általánosan, a brandekre káros kategóriákra reflektál, hanem az adott márkához kötődően egyedileg is meghatározza, hogy az érintett márka számára milyen hirdetési környezet nem megfelelő.

A fenti kategóriák kizárása, kontrollálása főként a hirdetői oldalt foglalkoztatta az utóbbi pár évben, ezen kockázatok felmérésére pedig 3rd party mérőrendszerek kerülnek be már egyre több kampány bannerei mellé, amelyek nem feltétlenül csak mérik, hanem blokkolják is a megjelenést azon weboldalak tartalmai mellett, amelyek potenciális veszélyt jelenthetnek a márkákra nézve.

A jó hír az, hogy ezen kategóriák mentén több olyan visszajelzés is érkezett hirdető partnereinktől, hogy az Infinety portfólió brand safety tekintetében több kampányban is kiválóan teljesített. És hogy mindezt mi is folyamatosan vissza tudjuk mérni, 2021. márciusától az Infinety kérhető terméke lesz a brand safety szolgáltatással (mérés és blokkolás) megtámogatott kampány, ehhez tartozóan készültünk csomagajánlatokkal Ügyfeleink részére. Nem szükséges Ügyfeleinknek külön leszerződnie erre a célra egyénileg 3rd party szolgáltatókkal, mert hivatalosan is partnerünk lett az Integral Ad Science (IAS), az online hirdetési piacon elismert szolgáltató – az IAS integrációval pedig a teljes inventory-nk mérhetővé válik ezen kategóriák mentén, emellett az ad fraud (gyanús forgalom) optimalizálására is lehetőség nyílik ezen funkció aktiválásával a kampányainkban.

Amennyiben bemutatott szolgáltatás felkeltette kommunikációs céllal rendelkező olvasóink érdeklődését, várjuk szíves megkeresésüket a sales@infinety.hu címen!