Mi egy Sales House feladata a Content Marketing kampányokban?

2017. október 20.

Igényes tartalom alapú kampány minden esetben szoros együttműködést kíván meg a hirdetői és a médiaoldal között. Úgy gondoljuk, hogy egy sales house feladata nem merülhet ki a weboldal és a márka közötti közvetítői szerepben: a projekt menedzselésén kívül elvárható, hogy különböző hozzáadott értékekkel járuljon hozzá a kommunikáció sikerességéhez.

Alább a legfontosabb kulcstényezők, amelyekkel szerintünk egy sales house használata csak javíthat a kampány teljesítményén.

Profi, rugalmas projektmenedzsment

A több hónapon át tartó, szoros együttműködések keretében tucatnyi tartalom születik. Elvárás egy sales house-tól, hogy az Ügyfele tökéletesen tisztában legyen azzal, mi a kampány státusza: melyik cikk mikorra készül el, mikor fog élesedni, és mikor kerül sor az anyagok jóváhagyására. Az esetleges javítások, módosítások nem befolyásolhatják a kampány ütemtervét. Ehhez médiaoldalról rugalmas, gyors kapcsolattartókra és szerkesztőségekre van szükség.

Kreatív koncepció megalkotása

A sales house-nak a content marketing típusú kampányok tapasztalatait összegyűjtve képesnek kell lennie arra, hogy egy megfogalmazott kampánycélhoz kreatív hátteret biztosítson, amennyiben az Ügyfél kéri. Az Infinety munkáját külön szakember segíti ebben.

Médiafelületek javaslása a koncepció alapján

Úgy gondoljuk, hogy a koncepcióhoz gyakran előnyösebb médiafelületet választani, mint fordítva. A kiválasztott weboldal eleve meghatároz egyfajta kommunikációs stílust, amely gátat szabhat a koncepciónak. A feladatunk, hogy egy egyenesre helyezzük a kampány koncepcióját, a tartalom stílusát és a megfelelő hirdetési környezetet akkor is, ha ehhez proaktívan alternatív megoldásokkal kell kiegészítenünk az ajánlatokat. A médiaoldali fejlesztések koordinációja is a sales house felelőssége. Egy-egy, speciálisan a kommunikációhoz létrehozott új rovat, microsite csak akkor tekinthető megfelelőnek, ha az teljesen a hirdető igényei szerint kerül kialakításra.

Tartalom előállításában való segédkezés 

Ügyfeleink igénye szerint több mint 150 weboldalunk összes szerkesztőségének tudáskészlete mozgósítható. Mivel minden kampányt egyedileg koordinálunk, így a már megvalósult kampányok tanulságait levonva segítségére lehetünk a szerkesztőségeknek a tartalom előállításában. A weboldal az olvasóit ismeri, mi pedig az Ügyfél és a piac elvárásait, ezért a közösen megalkotott írott tartalmakra kapjuk a legpozitívabb visszajelzéseket a kommunikációt követően. Természetesen a content marketing nem korlátozódik az írott tartalmakra, így kérésre videós vagy fotós tartalom előállítását is vállaljuk.

A portfólió felhasználása a kampányhoz

Több hazai konferencián is elhangzott, hogy ha igaz az, hogy a „Content is King”, akkor a „Distribution is Queen” kifejezést is használnunk kell. Mi ezzel maximálisan egyetértünk: a sales house feladata, hogy az előállított hiteles tartalmat (kép, írás, video) eljuttassa a célcsoporthoz, vagy a célcsoportját terelje a tartalomhoz. A teljes, havi 3,9 millió havi egyedi látogatót elérő portfóliónkat mozgósítva többszörösére növeljük a tartalommal találkozó internetezők számát. Egy influencer kampányunkban előállított Youtube videót bármikor eljuttatunk még 300 000 egyedi felhasználónak a video networkünk segítségével. Csomagajánlatainkat kizárólag úgy alakítjuk ki, hogy a megjelenések összessége előnyösebb a hirdetői oldal számára, mint a csomagot alkotó kampánylábak használata külön-külön.

KPI garanciák és mérési kérdések

Hiszünk abban, hogy a tartalom alapú kampány ugyan úgy alkalmas lehet lead generálásra is, mint awareness vagy edukációs célok megvalósítására. A kampány előtt a tervezési szakaszban az Ügyfeleinkkel közösen kialakítjuk a kommunikációban használt mérési pontokat, amelyek aztán alapul szolgálhatnak a kommunikáció sikerességének megítélésében.

A KPI garanciák leszállításáért minden esetben a sales house vállalja a felelősséget, így minden hirdetőnk a kampány elindulását megelőzően biztos lehet a megfogalmazott kampánycélok elérésében.

Úgy látjuk, hogy a leginkább a fentieknek köszönhető, hogy az idő előrehaladtával egyre több és komplexebb tartalom alapú kampányban vehetünk részt.

Bármilyen, a szolgáltatásunkkal kapcsolatos kérdést örömmel fogadunk a sales@infinety.hu címen.

Forrás: Gemius DKT 2017. Infinety teljes értékesítési portfólió